آموزش بازی ارتش سری فیلیمو [نقش ها، قوانین، اصطلاحات و کارت ها]

4.8 4 رای ها
امتیاز
  • آموزش بازی ارتش سری

    ارتش سری فقط یک بازی نیست، ارتش سری رقابت ذهن های خلاق و پیچیده است…

    🇧🇪 مکان: بلژیک، کافه کاندیدات

    زمان: 1945، بحبوحه جنگ جهانی دوم

    در شب قبل هواپیمایی سقوط کرده و خلبان هواپیما به این کافه پناه آورده است. حالا گشتاپوها و گروه نجات که در دو جبهه مقابل هم هستند دنبال پیدا کردن این خلبان اند. هدف اصلی بازیکنان در این بازی یک کلمه‌ست: خلبان! بازیکنان برای زنده گرفتن خلبان تلاش می کنند. پس اگر خلبان با شلیک کشته شود، اتفاق وحشتناکی رخ می دهد.

    داستان گفته شده، داستان بازی ارتش سری است که به تازگی از شبکه نمایش خانگی فیلیمو اکران شده. این فیلم در سبک بازی جذاب و معروف مافیا تولید شده اما تفاوت های زیادی با مافیا دارد و حتی می توان گفت پیچیده تر از بازی مافیا است. ارتش سری یک بازی استدلالی برگرفته از سریال معروف و پرهیجان قدیمی ارتش سری است. در ادامه با دانش لند همراه باشید تا به بررسی قوانین بازی ارتش سری بپردازیم.

    قوانین بازی ارتش سرخی

    نقش های بازی ارتش سری

    در بازی ارتش سری یک گرداننده یا به اصطلاح گاد وجود دارد. در این بازی همانند بازی مافیا سایدهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها برای برد تیم خود تلاش می کنند. این سایدها عبارتند از: گشتاپوها، گروه نجات و مشتری. تفاوت این بازی با دیگر بازی های مافیا در پیچیده تر بودن آن و به نحوی دخالت غیر مستقیم گاد در بازی است. به عنوان مثال در این بازی گاد در ابتدا فقط یک اسلحه دارد اما وقتی یکی از بازیکنان از بازی خارج می شود و اسلحه ای داشته که با آن شلیک نکرده است، توسط او برداشته می شود.

    ترتیب بیدار شدن نقش ها در بازی ارتش سری

    • کسلر لایک بدهد.
    • خلبان لایک بدهد.
    • دکتر لایک بدهد.
    • کرتیس چشماش رو بازی کنه و لایک ها رو ببیند.
    • دو گشتاپو بیدار شوند و کسلر با ماسک روی صورت به آن ها لایک بدهد.

    فازی های بازی ارتش سری

    این بازی دارای دو فاز وضعیت عادی و وضعیت اضطراری است. در وضعیت عادی، بازیکنان تارگت می زنند، گشتاپو های بازی را حدس می زنند و حدس های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. همچنین بازیکنان می توانند در فاز عادی دو کار مهم انجام دهند:

    1. استفاده از پلاک گفتگوی خصوصی

    این بازی جذاب می تواند پر از گول زدن و هیجان باشد. مراقب باشید که با سیاست بازی کنید و در اتاق گفتگو با سیاست صحبت کنید.

    بازیکنان می توانند یک بازیکن را انتخاب کنند و با آن به اتاق گفتگوی خصوصی بروند. دو بازیکن که یکی خواهان گفتگو و دیگری خوانده است، وارد اتاق خصوصی می شوند. زمانی که بازیکنان از اتاق گفتگوی خصوصی بیرون میایند، در یک دور از بازی در حالت عادی، حق ندارند هیچ اطلاعاتی در مورد کسی که با او در اتاق بودند، به دیگر بازیکنان بدهد. اگر درخواست کننده اطلاعاتی به بازیکنان دیگر بدهد، توسط گرداننده جریمه می شود. درخواست برای گفتگوی خصوصی با دو هدف انجام می شود.

    هدف اول فهمیدن ساید یکی از بازیکنان است: کسی که به اتاق گفتگوی خصوصی دعوت یا خوانده می شود،موظف است که ساید خود (نقش را نباید آشکار کند) را صادقانه اعلام کند. این ساید باید توسط گرداننده بازی تایید شود. 

    هدف دوم برای جابه جایی اسلحه است: هفت اسلحه در بازی ارتش سری وجود دارد که 3 عدد آن ها دست گروه نجات، 3 عدد آن ها دست گشتاپو ها و یکی از آن ها دست گرداننده بازی است. در اتاق خصوصی فقط اسلحه دست گرداننده مبادله می شود. در این وضعیت گرداننده فقط باید سه جمله اعلام کند؛

    • تایید می شود و اسلحه مبادله می شود.
    • اسلحه ای در دست گرداننده نیست و مبادله ای صورت نمی گیرد.
    • امکان مبادله اسلحه وجود ندارد یعنی دو نفری که در اتاق هستند نمی توانند اسلحه ای را مبادله کنند.
    • استثنا مبادله اسلحه در اتاق گفتگو: اگر بازیکنی که نقش کسلر را دارد، وارد اتاق شود و درخواست اسلحه کند، گراننده باید به دروغ بگوید تایید می شود. در اینصورت دیگر بازیکنان فکر می کنند که اسلحه مبادله شده اما در اصل کسلر خودش اسلحه دارد و اگر بخواهد شلیک کند، با اسلحه خودش شلیک می کند. پس آن اسلحه به دروغ جابجا شده اما در اصل در دست گرداننده باقی می ماند.
    1.  حق شلیک

    شلیک در این بازی در روز روشن و چشم در مقابل چشم اتفاق میافتد. بازیکنانی که صاحب اسلحه هستند یا در طول بازی صاحب اسلحه می شوند، فقط یک بار حق شلیک دارند. اگر در یک دور از فاز عادی بازی، شلیکی اتفاق نیافتد، بازی به وضعیت اضطراری می رود.

    در وضعیت اضطراری رای گیری با چشم بسته اتفاق میفتد (حتی پس از اتمام رای گیری و اعلام نتایج توسط گرداننده، تعداد رای ها نباید اعلام شود.) هر بازیکنی که بیشترین تعداد رای را به دست آورد، از بازی خارج می شود. اما اگر تعدادی از بازیکنان رای برابر بیاورند، کسی از بازی خارج نمی شود.

    💡 نکته: خلبان با یک بار رای گیری از بازی خارج نمی شود، اما با دو بار رای گیری بیرون می رود.

    استعلام وضعیت در بازی ارتش سری

    بعد از دو خروجی بازی با شلیک، یا رای گیری و یا از طریق راه های دیگر، استعلام وضعیت ممکن می شود. در استعلام وضعیت ساید دو خروجی بازی اعلام می شود. آن ها می توانند جزو یکی از ساید های گروه نجات، گشتاپو یا مشتری باشند. تنها نقش مشتری است که به طور کامل بیان می شود. گرداننده باید اعلام کند که مشتری حذف شده از بازی، جزو کدام گروه بوده، مشتری ساده، مشتری گشتابو ها و یا مشتری گروه نجات. همچنین تعداد شلیک های اتفاق افتاده، تعداد گفتگوی های خصوصی و تعداد اسلحه های در دست گرداننده نیز اعلام می شوند.

    نقش های بازی ارتش سری

    بازی ارتش سری از سه ساید گشتاپو ها، گروه نجات یا پارتیزان ها و مشتری تشکل شده است. ارتش سری 10 بازیکن دارد؛ 5 بازیکن در گروه نجات، 3 گشتاپو و 2 مشتری (بی طرف). بازیکنانی که بی طرف هستند در جریان بازی می توانند یکی از ساید ها را انتخاب و به آن ملحق شوند.

    1. کرتیس (گروه نجات)

    کرتیس فرمانده گروه نجات است که در وضعیت اضطراری معارفه قابلیتی دارد. او در این شب ماسک خود را بر می دارد و نقش سه  نفر را می بیند؛ نقش دکتر پاسکال، خلبان و سرهنگ کسلر (فرمانده گروه گشتاپو ها). اما این سه نفر متوجه نمی شود که کرتیس نقش آن ها را فهمیده است. کرتیس مسلح است. او جزو کسانی است که در اتاق گفتگو می تواند بازیکنانی را که قابلیت گرفتن اسلحه دارند یعنی مشتری بازی و خلبان را با اسلحه دست گرداننده مسلح کند.

    نقش کرتیس در بازی ارتش سری

    1. مامور نجات (گروه نجات)

    پارتیزان ها دو مامور نجات دارند که به اصطلاح به آن ها ناآگاه بازی می گویند. یعنی در وضعیت اضطراری معارفه تا پایان ماسک روی صورت دارند. آن ها مسلح هستند و حق شلیک دارند. همچنین در اتاق گفتگو می توانند بازیکنانی را که برای گرفتن اسلحه مجاز هستند (دو مشتری و خلبان بازی)، مسلح کنند.

    1. خلبان (گروه نجات)

    این نقش اسلحه ندارد اما می تواند در جریان بازی در اتاق گفتگو از گروه نجات (کرتیس و دو مامور نجات) اسحه دریافت کند. خلبان می تواند در اتاق گفتگوی خصوصی دروغ بگوید. او یک جلیقه نجات دارد و در مقابل شلیک اول نجات می یابد. خلبان نیازی به کمک دکتر ندارد و فقط جلیقه اش آن را برای یکبار از مرگ نجات می دهد. این نقش با رای گیری دوم از بازی خارج می شود.

    نقش خلبان در بازی ارتش سری

    1. دکتر پاسکال

    وقتی شلیکی اتفاق میافتد بازی به وضعیت اضطراری می رود و از دکتر درخواست می شود تا فردی را که به او شلیک شده تشخیص و نجات دهد. در بازی ارتش سری کسی که به او شلیک شده، اگر بتواند دکتر را درست تشخیص دهد، دکتر موظف است او را نجات دهد. دکتر در طول بازی فقط دو بار می تواند بازیکنی را نجات دهد. بهتر است نقش دکتر افضا نشود زیرا در این صورت، گشتاپو ها بعد از هر بار تیر خوردن دکتر را برای نجات خودشان انتخاب می کنند. دکتر تنها نقشی است که در این بازی نمی تواند اسلحه داشته باشد.

    نقش دکتر پاسکال در بازی ارتش سری

    1. سرهنگ کسلر (گروه گشتاپو ها)

    کسلر فرمانده گروه گشتاپو ها است. در وضعیت اضطراری بازی ماسک او روی صورتش قرار دارد و فقط لایک را نشان می دهد. یعنی هم تیمی او، کسلر را می شناسند اما او نمی تواند آن ها را بشناسد. به اصطلاح به کسلر ناآگاه بازی می گویند. کسلر هم مثل خلبان یک جلیقه نجات دارد پس نیازی به سیو دکتر ندارد. کسلر می تواند در اتاق گفتگو دروغ بگوید. کسلر مسلح است و می تواند مشتری های بازی را صاحب اسلحه کند. اگر کسلر در اولین رای گیری صاحب بیشترین تعداد رای ها شود، از بازی خارج می شود.

    نقش سرهنگ کسلر در بازی ارتش سری

    1. راینهارت (گروه گشتاپو ها)

    راینهارت در وضعیت اضطراری معارفه آگاه است و یارهای خود و لایک کسلر را می بیند. پیش از وضعیت اضطراری رای گیری توسط گرداننده از راینهارت پرسیده می شود که آیا می خواهد از قابلیتش استفاده کند یا خیر؟ اگر او موفق شود یکی از بازیکنان را با نقش دقیقش شناسایی کند، آن نقش مستقیم از بازی اخراج می شود. اگر دو بار این شانس را دارد اگر در شانس اول موفق شود، دیگر اجازه حدس زدن و اخراج بازیکنی را ندارد اما اگر موفق نشود، می تواند دوباره تلاش کند. راینهارت اسلحه دارد و در اتاق گفتگو می تواند مشتری ها را مسلح کند.

    نقش راینهارت در بازی ارتش سری

    💡 نکته: راینهارت حق شناسایی خلبان و خارج کردن او از بازی را ندارد.

    1. گشتاپو ساده

    گشتاپو ساده آگاه بازی است و همراه با راینهارت در وضعیت اضطراری معارفه چشم باز می کند و راینهارت و لایک کسلر را می بیند. مسلح است و قابلیت اسلحه دادن به مشتری ها را دارد.

    1. مشتری ها

    بازی ارتش سری دو مشتری دارد. این دو نقش در ساید بی طرف بازی هستند تا زمانی که در اتاق خصوصی از یکی از ساید های بازی اسلحه دریافت کنند. با اسلحه گرفتن به عضویت آن ساید در می آیند. مشتری بدون اسلحه تا پایان بازی بدون ساید است و نباید در آخر بازی شمرده شود.

    نقش مشتری در بازی ارتش سری

    پایان بازی ارتش سری

    این بازی به دو شکل به پایان می رسد؛ حالت اول: اگر سایدی شلیک دوم را به خلبان بکند. خلبان می تواند یک شلیک را توسط جلیقه نجات خود رد کند و در بازی بماند اما با شلیک دوم کشته می شود و سایدی که او را کشته است، درهمان لحظه بازنده بازی اعلام می شود. اگر خلبان با رای گیری دوم از بازی خارج شود، بازی ادامه پیدا می کند.  

    حالت دوم: اگر خلبان کشته نشود، تا به پایان رسیدن تمام شلیک ها باید صبر کنیم. در این حالت اگر تمام گشتاپو ها از بازی خارج شده باشند، گروه نجات برنده بازی است. اما اگر تعداد گشتاپو ها با گروه نجات برابر باشد، گشتاپو ها برنده می شوند.مشتری های بی طرف که در هیچ سایدی نیستند، در این شمارش محاسبه نخواهند شد.

    بازی ارتش سری

    نکته: بعد از اتمام تمام شلیک ها بازی با رای گیری ادامه پیدا می کند تا یکی از این دو حالت به وجود بیاید. این اتفاق ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که یک خلبان، یک نفر از گروه نجات و یک نفر از گشتاپو ها در بازی باقی مانده باشند. در این حالت chaos(وضعیت آشوب) به وجود می آورد. گرداننده باید یک اسلحه به خلبان بدهد، هر کدام از آن دو نفری که جلوی خلبان هستند برای او یک یا جمله صحبت می کنند و در نهایت خلبان تصمیم به شلیک می گیرد. اگر خلبان تیرش را به هر فردی از گروه گشتاپو ها یا گروه نجات بزند، تیم فردی که زنده می ماند برنده بازی است.

    استثنایی جذاب برای پایان بازی: در صورتی که فقط یک گشتاپوی دارای اسلحه در بازی باقی بماند، اگر خلبان را درست تشخیص دهد و به آن تیر بزند، به تنهایی ساید خود را برنده کرده است. حتی اگر تیر اولی باشد که به خلبان می خورد. این تیر Headshot است و باعث مرگ خلبان در همان لحظه می شود. این موضوع به صورت برعکس برای گروه نجات هم می تواند اتفاق بیفتد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    4.8 4 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    4.8 4 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    6 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    mohamad
    mohamad
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام وقت بخیر
    توی قسمت ۳ از فصل ۳ یه جایی از بازی سه تا گشتاپو توی بازی بودن و سه تا نجات و یک مشتری ای که ساید نگرفته بود و همه شلیک ها هم انجام شده بود و امکان شلیکی وجود نداشت طبق استعلام و یا حتی ساید گرفتن مشتری توسط نجات
    پس اینجای بازی چرا بازی ادامه پیدا کرد و گشتاپو بازی رو نبرد؟! مگه مساوی نبودن؟ طبق توضیحات بازی در این حالت وقتی همه شلیک ها انجام میشه کار میکشه به رای گیری اگه گشتاپو ها کامل برن بیرون نجات برنده بازی میشه و اگر تعداد گشتاپو با نجات برابر باشه گشتاپو برنده بازی میشه! چون دیگه کسی تفنگی نداره که امکان این حالت به وجود بیاد که تک بازیکن باقی مونده در یک ساید با زدن خلبان بازی رو ببره !

    reza
    reza
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام
    اگر مشتری که ساید پارتیزان)نجات( گرفته باشه،خلبان)که هنوز مسلح نشده( رو ببره گفتگو،درحالیکه بازیگردان هم اسلحه داره، آیا ممکنه اسلحه دریافت کنه؟

    mohamad
    mohamad
    10 ماه قبل
    پاسخ به  reza

    خیر
    خلبان فقط میتونه از سه نجاتی که از اول اسلحه دارن یعنی کرتیس و دو مامور نجات اسلحه بگیره
    کلا فقط نقش هایی میتونن مسلح کنن کسیو که از اول تفنگ داشته باشن
    حالا چه کسانی میتوانند توسط این اشخاص مسلح شوند
    دو مشتری و خلبان
    دو مشتری که میتونن هم از نجات ( کرتیس و دو مامور نجات) و هم گشتاپو ( کسلر _ راینهارت – گشتاپو ساده ) تفنگ بگیرن و برن داخل اون ساید خلبانم که گفتم به چه صورته

    reza
    reza
    10 ماه قبل
    پاسخ به  mohamad

    سلام خیلی ممنونم پاسخگو بودید و راهنمایی کردید.

    محمد
    محمد
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    چرا توی دست سوم از فصل ۳ یه جایی از بازی زمانی که همه شلیک ها زده شده و هیچ تفنگی نمونده بود بازی به نفع گشتاپو تموم نشد و بازی به رای گیری رفت تا نهایتا پارتیزان برنده شد .
    اونجا اگه یادتون باشه سه گشتاپو موندن و سه نجات و یک مشتری بدون ساید !
    تازه یک قسمت دیگه امیرعلی نبویان گفت اگر انتها یک گشتاپو و یک پارتیزان و یک مشتری بدون ساید باشه اسلحه به مشتری داده میشه و کی آس هست و مشتری هرکی رو بزنه سایدش باخته در صورتیکه طبق توضیحات بازی اگر همه شلیکها تموم بشه و گشتاپو و پارتیزان برابر باشن ، گشتاپو برندست .

    این موضوع دوبار اتفاق افتاده و یا سوتی امیرعلی است و یا بازی سلیقه ایست و باگ داره

    روشنا
    روشنا
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام تو بازی اگه کسلر و خلبان برند گفت و گو و خلبان نتونه حدس بزنه طرف مقابل جز گشتاپوئه و راضی بشه اسلحه بگیره
    امکان پذیره یا گردانند اعلام میکنه امکان مبادله اسلحه وجود نداره؟

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند