بررسی بهترین کتاب کمک درسی زبان دوازدهم | ویژه امتحان نهایی

بهترین کتاب های امتحان نهایی زبان دوازدهم
0 0 رای ها
امتیاز
  • یکی از دروسی که همیشه دانش آموزان را با مشکل و سردرگمی رو به رو می کند، درس زبان انگلیسی است. انتخاب بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم به خصوص در این شرایط و با حذف دروس عمومی از کنکور سراسری اهمیت بیش تری پیدا کرده است. نکته اصلی که در یادگیری زبان مهم است این است که یادگیری آن نیاز به تمرین و تکرار دارد و نمی توان با خرید بهترین کتاب زبان دوازدهم برای امتحان نهایی راه صد ساله را یک شبه پیمود.

    بهترین کتاب های امتحان نهایی زبان

    یکی از سوالات مهمی که ذهن دانش آموزان را درگیر کرده است این بوده که «چگونه در امتحان نهایی زبان 20 بگیریم؟»؛ با توجه به فرّار بودن درس زبان انگلیسی توصیه می کنم علاوه بر مطالعه متداول دروس و حل تمرینات، تلاش کنید تا دایره لغات خود را هم افزایش دهید. همچنین به یاد داشته باشید که نباید مطالعه درس زبان انگلیسی را به اواخر سال یا شب امتحان موکول کنید. در ادامه چند نکته کلیدی برای موفقیت در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم را مرور می کنیم:

    • بر روی متن کتاب درسی و تمرین، شکل ها و ضمیمه ها تسلط پیدا کنید
    • از سرفصل های گرامری و سوالات تشریحی غافل نشوید
    • بر روی واژگان مهم هر درس هم به صورت چهارگزینه ای و هم به صورت تشریحی کار کنید
    • بر روی درک مطالب های مختلف که در رابطه با سرفصل های کتاب است تمرین کنید
    • در کنار کتاب درسی از  بهترین کتاب کمک درسی زبان دوازدهم استفاده کنید
    • روی نمونه سوالات سال های گذشته کار کنید و نقاط ضعف خود را پوشش دهید

    چطور زبان نهایی را نمره کامل بگیریم؟

    امتحان نهایی زبان انگلیسی در سال های اخیر یکی از دشوارترین امتحانات دانش آموزان است و اکثر افراد هنگام حضور در جلسه امتحان دچار سردرگمی می شوند، چه برسد به حالا که درس زبان انگلیسی از کنکور سراسری حذف شده و اهمیت نمره‌ی بالا در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوچندان شده است. درست است که استفاده از کتاب تشریحی زبان دوازدهم می تواند تاثیر زیادی در کسب نمره بهتر داشته باشد اما شاید خواندن زبان برای برخی افراد سخت باشد و شاید حتی ندانند باید از کجا شروع کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های مطالعه ربان انگلیسی نهایی دوازدهم را بررسی کنیم.

    نحوه مطالعه واژگان زبان دوازدهم

    بدون شک اولین بخشی که باید برای کسب نمره بهتر در امتحانات درس زبان انگلیسی بخوانید، بخش لغات است. این بخش مهم ترین و اصلی ترین بخش زبان است چراکه اگر درک درستی از لغات و درنهایت از سوال داشته باشید، خیلی راحت تر می توانید به سوالات پاسخ دهید. پس سعی کنید مطالعه بخش واژگان زبان را به شب امتحان موکول نکنید و با برنامه ریزی در طول سال تحصیلی در این بخش به تسلط کافی برسید.

    نکته: یکی از بهترین ابزارهای یادگیری واژگان، فلش کارت است. استفاده از فلش کارت ها باعث می شود تا کلمات بهتر در ذهنتان بماند. حتما خرید فلش کارت زبان انگلیسی را در برنامه های خود قرار دهید و یا نحوه ساخت آن را ببینید.

    مطالعه بخش واژگان زبان انگلیسی

    نحوه مطالعه گرامر زبان دوازدهم

    یکی از ویژگی های بخش گرامر این است که ساختار مشخص و معینی دارد و شما می تواند با تسلط پیدا کردن به آن، به راحتی پاسخ سوالات را بدهید. وقتی ساختار جمله های انگلیسی را بتوانید تجزیه و تحلیل کنید، معنای جملات را به خوبی درک می کنید اما بدون یادگیری ساختار جمله، در درک معنا هم به مشکل می خورید. سعی کنید نقش اسم، قید، صفت ها و فعل را کامل یاد بگیرید و بدانید هرکدام از آن ها در کجای جمله و به چه شکل می آیند. یکی دیگر از نکاتی که هنگام مطالعه بخش گرامر باید به آن توجه کنید، شیوه های سوالی و منفی کردن جملات است.

    نکته: خلاصه نویسی گرامر زبان انگلیسی در یک دفتر می تواند، به خصوص در دوران جمع بندی حسابی به دادتان برسد.

    نحوه آمادگی برای ریدینگ زبان دوازدهم

    یکی از پر پیج و خم ترین مسیرهای موفقیت در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم را می توان مسیر «آمادگی برای ریدینگ» دانست. این مشکل که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، به راحتی می تواند با تسلط بر درک مطلب و مفهوم حل شود. در هنگام جلسه این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست کل ریدینگ را معنی کنید. با درک معنای کلی آن می توانید به بعضی از سوالات جواب دهید.

    نکته 1: یکی از سوالی که بیش تر اوقات در ریدینگ ها مطرح می شود و به سادگی می توانید نمره آن را کسب کنید، مشخص کردن مرجع ضمیر است.

    نکته 2: یکی از آسان ترین راه های پاسخ دادن به سوالات بخشی ریدینگ این است که ابتدا سوال را بخوانید و بعد در متن به دنبال جواب بگردید.

    بهترین کتاب برای امتحان نهایی دوازدهم

    بعضی از دروس در پایه های دوازدهم، به اصطلاح شب امتحانی و یا حفظی هستند و می توان در یک دوران کوتاه به تسلط کافی به آن رسید، اما درس زبان انگلیسی یکی از آن دروسی است که یادگیریشان زمان و تمرین زیادی می طلبد. اگر فکر می کنید که درس زبان انگلیسی یکی از بهترین فرصت ها برای سبقت از رقبایتان است، دقیقا درست فکر می کنید! قطعا زبان انگلیسی قرار است همین نقش را ایفا کند و سالهاست که داوطلبان به کمک زبان انگلیسی رتبه های خود را ارتقا می دهند.

    حالا که در ابتدا نحوه مطالعه بخش های مختلف زبان انگلیسی دوازدهم را بررسی کردیم، حالا نوبت به معرفی بهترین کتاب زبان دوازدهم برای امتحان نهایی رسیده است. در ادامه با بانک کتاب دانش لند همراه باشید تا کتاب ها را بررسی کنیم.

    کتاب بیستینو زبان انگلیسی دوازدهم راه اندیشه

    کتاب بیستینو زبان انگلیسی راه اندیشه، با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری و برگزاری این دروس به شکل تشریحی و امتحان نهایی طراحی و تالیف شده است. این کتاب که ویژه دانش آموزان رشته ریاضی، تجربی و انسانی منتشر شده، تمامی مطالب کتاب زبان انگلیسی دوازدهم را پوشش می دهد. درسنامه های کامل این کتاب که تمامی مطالب گرامر و واژگان را در بر گرفته است، به همراه سوالات متنوع از بخش Listening و Writing این کتاب را به یکی از بهترین کتاب های زبان امتحان نهایی دوازدهم تبدیل کرده است.

    کتاب بیستینو راه اندیشه

    در ابتدا هر درس از کتاب بیستینو زبان انگلیسی ابتدا سوالات بخش مهارت های شنیداری آورده شده است و بعد از آن مبحث واژگان قرار دارد. در بخش واژگان لغاتی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند به ترتیب حروف الفبا ارائه شده است و شما ابتدا باید کلمات و معنای فارسیشان را مطالعه کنید و بعد از آن شروع به حل تمرینات کنید. در ادامه کتاب بیستینو راه اندیشه بخش گرامر آورده شده که مانند مبحث واژگان، ابتدا درسنامه آموزشی تشریح شده و بعد از آن هم تمرین های مربوط به آن طراحی و نگارش شده است.

    فهرست کتاب بیستینو راه اندیشه

    یکی از ویژگی های مثبت کتاب بیستینو بخش آزمون های شبیه ساز تالیفی آن است که ویژه گرفتن بهترین نمره در امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم نگارش شده است. امتحانات تالیفی شبیه ساز امتحان نهایی در صفحات 172 تا 228 قابل مشاهده است و توصیه می کنیم برای کسب بهترین نتیجه، این آزمون ها را حل کنید.

    بخش های مختلف کتاب بیستینو زبان انگلیسی

    • ویژه دانش آموزان رشته ریاضی، تجربی و انسانی
    • درسنامه کامل و درس به درس
    • متناسب با تغییرات اخیر کنکور
    • شامل 3 آزمون جامع هم سطح با سوالات آزمون های نهایی
    • پاسخنامه کاملا تشریحی

    کتاب غول امتحان زبان انگلیسی دوازدهم مبتکران

    یکی از جدیدترین کتاب های سری غول امتحان، کتاب غول امتحان زبان انگلیسی دوازدهم مبتکران است. این کتاب که ویژه داوطلبان کنکور رشته ریاضی، تجربی و انسانی منتشر شده، بر اساس آخرین تغییرات ساختاری کنکور تالیف شده است. در این کتاب ابتدا درسنامه هایی درس به درس برای هر درس به صورت مختصر اما کاربردی آورده شده است و در ادامه با استفاده از ایستگاه های تمرین و سوال های جامع و کامل که مجموعه از سوالات تالیفی و آزمون های سراسری سال گذشته است، کمک می کند در بخش سوالات زبان به تسلط کامل برسید.

    کتاب غول امتحان زبان انگلیسی دوازدهم

    یکی از ویژگی های کتاب غول امتحان زبان انگلیسی دوازدهم، استفاده از قالب هایی به نام «اردوهای تدارکاتی» است که برای جمع بندی مطالب آزمون های شبیه ساز بسیار مناسب است. همچنین لازم به ذکر است که تمامی سوالات استفاده شده در این کتاب کاملا استاندارد هستند.

    فهرست غول امتحان زبان دوازدهم

    بخش های مختلف کتاب غول امتحان زبان انگلیسی دوازدهم

    • مطابق با کتاب های درسی جدید
    • متناسب با سطح آزمون های نهایی مدارس
    • درسنامه به همراه نکته های مفید
    • ایستگاه های تمرین
    • اردوهای تدارکاتی
    • پاسخ نامه کاملا تشریحدرسنامه غول امتحان زبان دوازدهم

    سخن نهایی

    اگر به دنبال یک فرمول جادویی برای موفقیت در درس زبان انگلیسی می گردید، باید بگوییم داشتن انگیزه و علاقه، قوی ترین رمز موفقیت در امتحان این درس است. بدون شک وقتی علاقه ای به یک کار نداشته باشید و آن را از روی اجبار انجام دهید، تنها وقت خود را بیهوده هدر داده اید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند