آموزش بازی پدرخوانده The Godfather [توضیح نقش ها و سناریو]

4.4 62 رای ها
امتیاز
  • یکی از شناخته شده ترین بازی ها در سبک بلوف زنی، پنهان کاری و فریب کاری بازی مافیا است. مافیا (سناریو بازی پدرخوانده) یک بازی گروهی است که تعداد زیادی از جوانان علاقه زیادی به آن دارند. در بازی مافیا شما در دو ساید بازی می کنید، ساید اول شهروند و ساید دوم مافیا است. شهروندان وظیفه پیدا کردن و بیرون انداختن مافیا ها از شهر را دارند. در مقابل مافیاها باید با پنهان کاری بازیکنان دیگر را گول بزنند و در صدد کشتن شهروندان باشند. اگر در این بازی قبل از انجام هر یک از وظایف نقش خود فکر نکنید، احتمال برد گروه شما کمتر می شود. یکی از سناریوهای معروف بازی سناریو پدرخوانده The Godfather است؛ در ادامه با آموزش بازی پدرخوانده با ما همراه باشید.

    امروزه بازی مافیا در مدل های مختلفی تولید شده است. نسخه رومیزی این بازی هم به تازگی وارد بازار بازی ها شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم بازی های گروهی گادفادر را که به تازگی در حال پخش است، به شما معرفی کنیم. شما می توانید انواع نسخه های مافیا و همچنین افزودنی این بازی را از فروشگاه اینترنتی دانش لند ما خریداری کنید. بازی گادفادر تنها در سناریو و نقش ها با بازی مافیا نسخه اصلی متفاوت است.

    نقش های بازی پدرخوانده (The godfather)

    سناریو پدرخوانده از 11 بازیکن که شامل 7 شهروند، 3 مافیا و 1 فرد مستقل است، تشکیل می شود. بازی پدرخوانده مثل مافیا توسط یک نفر داوری و هدایت می شود که با نام هایی چون گرداننده، راوی، لرد و گاد شناخته می شود. این شخص به عنوان داور وظیفه دارد تا بازی را هدایت کند و قوانین بازی را به بازیکنان گوشزد کرده و همه چیز را مدیریت کند. همان طور که می دانید مافیا یک نقش مخفی است که بر اساس استدلال و استنتاج پیش می رود. اما در بازی پدرخوانده (The Godfather)، مافیا را حرفه ای تر و با کارت های جذاب و متفاوت تری بازی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نقش های بازی پدرخوانده بپردازیم.

    قوانین بازی گادفادر

    1. عضو تیم مافیا: پدرخوانده (The GodFather)

    پدرخوانده عضو مهم و اصلی مافیاست و شهروندان با شلیک او از بازی خارج می شوند. همچنین او یک جلیقه به تن دارد که اگر تیر بخورد با تیر اول بیرون نمی رود. علاوه بر این یک امکانی به نام حس ششم دارد که اَکت (بازی) آن نشان دادن سر با انگشت های اشاره است. حس ششم یعنی یکی از بازیکنان را به راوی نشان می دهد و نقش دقیقش را حدس می زند، اگر درست حدس بزند صبح روز بعد بازیکن مورد نظر از بازی خارج می شود. به عبارت دیگر حتی اگر جلیقه یا هر چیز دیگری داشته باشد، به نوعی سلاخی می شود.

    آموزش بازی گادفادر (The godfather)

    1. عضو تیم مافیا: ماتادور (Matador)

    نقش ماتادور در پدرخوانده از جذابیت های خاص این بازی است؛ ماتادور این امکان را دارد که هرشب یکی از بازیکنان را نشان کند، توانایی اش را می گیرد و اَکت آن گذاشتن دست ها روی هم به شکل ضربدر است. این شخص نمی تواند تکراری به صورت پشت سر هم انتخاب شود، ولی با وقفه یک شبه می تواند دوباره شخص را تکراری انتخاب کند.

    1. عضو تیم مافیا: ساول گودمن (Saul Goodman)

    زمانی که یکی از هم تیمی های گودمن از بازی خارج شد، این امکان را دارد که یکی از شهروندان را به شرطی که شهروند ساده باشد و درست تشخیص دهد، خریداری کند به راوی نشان می دهد. اگر شهروند ساده باشد او را بیدار می کند و تبدیل به مافیای ساده می شود و از آن شب جزو تیم مافیا می شود. این قابلیت را تنها یک بار می تواند خرج کند.

    1. اعضای تیم شهروندان: دکتر واتسون (Dr. Watson)

    این دکتر همانند دکتر بازی اصلی عمل می کند، یعنی هر شب یک نفر را نجات می دهد و خودش را تنها یک بار می تواند نجات دهد و بقیه را هر چند بار که بخواهد بدون محدودیت نجات می دهد.

    1. اعضای تیم شهروندان: لئون | حرفه ای (Leon)

    حرفه ای در طول بازی دو بار می تواند از اسلحه خود استفاده کند، به شرطی که روی شهروندان اسلحه نکشد و اگر درست حدس بزند، مافیا از بازی بیرون می رود. حرفه ای هم مثل پدر خوانده یک جلیقه دارد و اگر مورد شات شب مافیا قرار بگیرد یک شب نجات پیدا می کند.

    1. اعضای تیم شهروندان: همشهری کین (Citizen Kane)

    او در طول بازی یک کِپن دارد که از آن استفاده کند. به این صورت که یک نفر را انتخاب کند و به راوی نشان می دهد. شخص انتخابی اگر شهروند باشد اتفاقی نمی افتد، اما اگر مافیا باشد صبح روز بعد راوی به بازیکنان می گوید »به درخواست همشهری کین x مافیای بازی است» این به معنی آن است که مافیا از بازی خارج نمی شود و تنها ساید و نقشش برای همه فاش می شود. همشهری کین اگر استعلام درست بگیرد، شب بعد با تیر راوی از بازی خارج می شود، در واقع خود را فدای تیم اش می کند، تا اطلاعاتی را به آن ها بدهد.

    معرفی اعضای =بازی پدرخوانده

    نکته: اگر همشهری کین به شهروندی نشان بزند و آن شهروند به هر طریقی شات شب شود و صبح از بازی خارج شود همشهری کین یک کپن دیگر خواهد داشت.

    1. اعضای تیم شهروندان: کنستانتین (Constantine)

    این شخص در طول بازی می تواند یک بار احضار روح کند و افرادی که به اصطلاح نیم مرده «افرادی که به وسیله رای گیری از بازی خارج می شوند در بازی باقی می مانند و کمی از جمع فاصله می گیرند. آن ها در شب باید چشم هایشان را ببندند، زیرا امکان دارد توسط کنستنتاین به شرطی که نقششان افشا نشده باشد به بازی برگردانده شوند.» هستند را به بازی بازگرداند. این قابلیت باعث می شود که حتی مافیا را هم به اشتباه به بازی برگرداند.

    1. اعضای تیم شهروندان: شهروند ساده (Simple Citizens)

    شهروندان بازی برخلاف اسمشان در نجات شهر بسیار تاثیرگذار هستند و باید تلاش خود را برای دفاع از شهر انجام دهند. شهروند ساده باید در استفاده از کلمات بسیار دقت کند و از جمله کلیشه ای مثل «من شهروند ساده ای هستم و شاید به درد شهر نخورم» به هیچ عنوان استفاده نکند. به دلیل این که ممکن است توسط گادفادر کشته شوند و از تعداد نفرات تیم شهروندان کم شود؛ که این موضوع به ضرر شهروندان است.

    1. نقش مستقل: نوستراداموس (Nostradamus)

    نقش مستقل ساید خود را دارد و نه برای مافیا بازی می کند، نه شهروند. این شخص، در شب معارفه توسط لرد بیدار می شود و سه نفر را به لرد نشان می دهد. لرد هم تعداد مافیا هایی که بین این سه نفر هست را می گوید، نوستراداموس بعد از این که فهمید سه نفر مورد نظرش در چه سایدی هستند، خودش تشخیص می دهد که در ساید مافیا بازی کند یا در ساید شهر. اما اگر از بین سه نفر، راوی اعلام کند که دو نفر مافیا از بین سه نفر وجود دارد، نوستراداموس چاره ای ندارد و باید در ساید مافیا بازی کند، زیرا تعداد 2 مافیا را شناسایی کرده است.

    هر چه درباره نوستراداموس باید بدانید:

    • این شخص هیچ وقت با شات شب از بازی بیرون نمی رود.
    • استعلامش همیشه منفی است.
    • تنها با حس ششم پدرخوانده از بازی سلاخی می شود.

    آموزش بازی گادفادر (The godfather) سعید ابوطالب

    بعد از این که کارت ها توسط راوی بر زده شد، بازیکنان ماسک زده و کارت ها پخش می شود. بعد از اینکه هر بازیکن نقش خود را فهمید، بازی شروع می شود. دست اول فقط معارفه و تارگت زدن است و احتیاجی به چالش «اجازه گرفتن برای صحبت های خارج از نوبت) نیست. بعد از آن به فاز شب می رویم و ابتدا نوستراداموس ساید خود را انتخاب می کند و بعد مافیا ها همدیگر را شناسایی می کنند و سپس روز می شود.

    آموزش بازی پدرخوانده

    قوانین بازی گادفادر

    • در سناریو پدرخوانده رای خروج به دو نفر دادن آزاد است و بازیکنان می توانند به افرادی که در رای گیری هستند همزمان رای دهند. از طرفی افرادی که در رای گیری هستند هم می توانند به یکدیگر رای دهند.
    • اگر تعداد افرادی که به دفاعیه می آیند از یک نفر بیشتر باشند رای گیری برخلاف بازی مافیا با چشم باز انجام می شود.
    • وقتی که کنستنتاین احضار روح کرد و یکی از نیم مرده ها به بازی برگشت، نیم مرده های دیگر کامل از بازی خاررج می شوند، زیرا کنستنتاین تنها یک بار می تواند از این فرصت استفاده کند.

    کارت های حرکت آخر در بازی گادفادر

    افرادی که به وسیله رای گیری در روز از بازی خارج می شوند قبل از اینکه بازی را ترک کنند می توانند از بین کارت هایی که لرد در دست دارد یکی را انتخاب کنند، تا لرد آن را اجرا کند. این کارت ها عبارت اند از:

    • کارت دستبند در بازی گادفادر

    این کارت جلوی هر کسی قرار بگیرد در شب پیش رو، توانایی و ابیلیتی خود را از دست خواهد داد.

    • کارت تغییر چهره یا Face-off

    با انتخاب این کارت وارد فاز شب می شویم و چشم ها بسته می شود. فردی که کارت تغییر چهره را در دست دارد این کارت را جلوی هر کسی قرار دهد، تمامیت نقشش را هر چه که باشد مانند یک کت، تن بازیکن منتخب می کند و تمامیت نقش بازیکن را با خود از بازی خارج می کند. به عبارتی هر آن چه که هست و در هر سایدی که باشد. شخص بعد از انتخاب به صورت کامل از بازی خارج می شود و دیگر برگشتی نخواهد داشت. در اینجا لرد بازیکن را بیدار می کند و کارت نقش جدیدش را به او نشان می دهد.

    • کارت سکوت بره ها در بازی گادفادر

    این کارت با توجه به تعداد افراد موجود در بازی برای افراد تعیین می شود. مثلا اگر 8 نفر در بازی باشند، شخص دو نفر را انتخاب می کند و در طول روز بعد سکوت کامل می دهد و فقط حق رای دادن دارند و هیچ گونه حرف و حرکتی نباید داشته باشند.

    نکته: اگر شخص انتخاب کننده مافیا باشد با ذکاوت می تواند سکوت بره ها را حتی به یکی از افراد تیم خود بدهد تا بازیکنان فکر کنند که شهروند است.

    • کارت افشای هویت در بازی گادفادر

    با آمدن این کارت راوی نقش شخص را افشا می کند و او باید کلا از بازی بیرون برود.

    • کارت ذهن زیبا در بازی گادفادر

    با آمدن این کارت اگر بازیکن بتواند نوستراداموس بازی را تشخیص دهد، او را از بازی بیرون می کند و خودش جای نوستراداموس را می گیرد.

    خرید بازی پدرخوانده از فروشگاه دانش لند

    شما عزیزان هرکجای ایران که باشید می توانید، خرید بازی فکری های در سبک مافیا را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روزی کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    انتشارات خیلی سبز

    انتشارات مهروماه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۵ رای
    4.4 62 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    4.4 62 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    152 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    ادرین
    ادرین
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    خیلی عالی بود

    https://hippofunnygame.com/fyp/Hurdle-Rush/index.h
    https://hippofunnygame.com/fyp/Hurdle-Rush/index.h
    8 ماه قبل
    پاسخ به  ادرین

    بازی خوبیه

    میناکیمیایی
    میناکیمیایی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    بازی پدرخوانده فوق العاده بازی خوبیه،فقط دو تا سوال دارم اگر کسی جواب بده ممنون میشم ۱_اینکه اگر پدرخوانده با رای بره بیرون و فیس آف بکشه نقشی که به شهروند میده همون مدرخوانده ست یا مافیای ساده،۲_اینکه اگر نوستراداموس بیرون باشه و راوی فراموش کنه اعلام کنه و یک نفر کارت ذهن زیبا رو بکشه تکلیف چیه؟ میتونه بگه مثلا نوستراداموس فلانی بوده و الان بیرونه و دوباره تو بازی برگرده؟؟؟کسی اگر جوابم رو میدونه لطفا توی اینستاگرام در پیج @art_minakimiaei جوابم رو بده ممنونم

    یاسمن
    یاسمن
    1 سال قبل
    پاسخ به  میناکیمیایی

    پدر خوانده وقتی از بازی بیرون بره و فیس آف بکشه بازیکن داخل رو پدرخوانده میکنه
    مافیای ساده فقط در صورتی یه نفر میشه که شهروند ساده باشه و خریداری بشه

    دوم اینکه نوستراداموس اگه از بازی بیرون باشه و ذهن زیبا برای کسی بیاد حتی اگه بگه فلانی نوستراداموس بوده که بیرونه بازم نمیاد تو بازی چون وقتی نوستراداموس بیرونه چطور جای اون بشینه

    Mmmmmm
    Mmmmmm
    1 سال قبل
    پاسخ به  میناکیمیایی

    سوال اول بله نقش پدر خوانده به اون شهروند داده میشه
    سوال دوم خیر نمی‌توان نقش نوسترآداموس خارج بازی رو گفت

    علیرضا
    علیرضا
    11 ماه قبل
    پاسخ به  میناکیمیایی

    باید کارت ذهن زیبا رو خذف کنی وقتی رف بیرون

    گادفادر
    گادفادر
    7 ماه قبل
    پاسخ به  میناکیمیایی

    سلام
    جواب سوال اول: راوی اعلام میکنه که پدرخوانده هستند.
    جواب سوال دوم: وقتی راوی فراموش کند باید اعلام کند که نوستراداموس بیرونه و کارت رو حذف کند و اون شخص باید مجددا کارت بکشه.
    امیدوارم جوابتو داده باشم.

    علی
    علی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    کار تغییر چهره مزخرف است. بازی مافیا را از حالت یک بازی فکری به یک بازی شانسی تبدیل می کند. اگر شهروند نقش خود را به مافیا بدهد، مافیای شهروندشده عملا بازی را به هم می ریزد و بازی به سمت مسخره ای پیش می رود.

    شهروند ساده
    شهروند ساده
    1 سال قبل
    پاسخ به  علی

    تنها باگش فکر کنم همین باشه که شهروند کارت فیس آف بکشه وگرنه وقتی مافیا برمیداره بازی هیجانی میشه

    عارفه
    عارفه
    1 سال قبل
    پاسخ به  علی

    خب همون شب که مافیایی که شهروند شده رو باید بقیه مافیاها وقتی میبینن یارشون باهاشون چشماشوباز نمیکنه رو باید اول همونو بزنن بشه کشته شب

    هادی
    هادی
    10 ماه قبل
    پاسخ به  عارفه

    اگر فردی که بیرون بره با رای گیری لئون باشه یه سپر داره که میتونه نجاتش بده و روز بعد تمام مافیا هارو دستشون رو رو میکنه اینم باگ

    قادر
    قادر
    9 ماه قبل
    پاسخ به  هادی

    عزیزم لئونی که اجماع میشه میره بیرون همراه سپرش میره و سپر باعث نمیشه بمونه توی بازی

    حسین جلالی
    حسین جلالی
    7 ماه قبل
    پاسخ به  هادی

    هر بازیکنی که از بازی با رای بیرون بره زره اون از بین میره و مافیا همون شب میتونه شاتل کنه

    amir
    amir
    11 ماه قبل
    پاسخ به  علی

    ببین در او صورت مافیا های دیگه میزنش پس باگی حساب نمیشه

    پانی
    پانی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    سلام لطفا بگید چند شهروند ساده باید توی شهر باشه؟

    یاسمن
    یاسمن
    1 سال قبل
    پاسخ به  پانی

    یه نفر شهروند ساده هستند

    ayd
    ayd
    1 سال قبل
    پاسخ به  پانی

    در تعداد اصلی بازی که ۱۱ تفره هست سه تا شهروند ساده تو بازین

    Mmmmmm
    Mmmmmm
    1 سال قبل
    پاسخ به  پانی

    3 نفر

    Zahra
    Zahra
    11 ماه قبل
    پاسخ به  پانی

    2

    امیرحسین
    امیرحسین
    11 ماه قبل
    پاسخ به  پانی

    بازی ۱۱ نفره هست و ۳ نفر شهروند ساده هستند

    فرزاد
    فرزاد
    9 ماه قبل
    پاسخ به  پانی

    ۳

    شهروند ساده
    شهروند ساده
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    ممنون عالی

    یاسر
    یاسر
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    خوب عالی ولی چندتا چیز رو توضیح ندادید اول که آیا دکتر می‌تواند از اعضای مافیا رو نجات بدهد یا خیر و توضیح داده شود دوم اینکه همشهری کین وقتی با مافیاهای می‌نشیند نقش کامل اونها گفته می‌شود یعنی افشای هویت می‌شود یا خیر سوم اینکه وقتی گودمن بیرون رفته آیا اعضای دیگر مافیا می‌توانند بجای نقش گودمن ابیلیتی کسی رو در شب بگیرند یا خیر و آخر در مورد پدر خوانده آیا با تیر اول سپری بیوفته در شب بعدی اگر حرفه ای اورا بزند بیرون می‌رود یا خیر کلا تا آخر بازی سپر دارد لطفا اینهارو توضیح بدهید ممنون از سایت خوبتون

    نیما مهربانی
    نیما مهربانی
    1 سال قبل
    پاسخ به  یاسر

    جواب دو تاش رو میدونم ، ماتادور ابیلیتی رو میگیره که اگه بیرون باشه انجام نمیشه
    دکتر میتواند مافیا را نجات دهد

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  یاسر

    ۱_بله دکتر هرکس رو سیو بده در بازی میمونه فرق نمیکنه چه شهر وچه مافیا
    ۲_خیر فقط ساید بازی اعلام میشه
    ۳_منظورتون ماتادور هست .خیر اگه هر نقشی از مافیا بیرون باشه دگه امکان استفاده از آن نیست
    ۴_بله اگه پردخوانده یک شات بخوره سپرش میفته وبا شات دوم از بازی میره بیرون
    البته اگه دفعه دوم دکتر واتسون به اشتباه پدرخوانده را سیو نکند
    درکل تنها نقشی در فاز شب اصلا شات نمیشه نوستراداموس هست

    آمنه
    آمنه
    11 ماه قبل
    پاسخ به  سعید

    با احترام اگر همشهری کین با کسی بشینه فقط ساید مشخص نمیشه بلکه کاملا نقش افشا میشه.
    موفق باشید

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  یاسر

    ۱_بله دکتر هرسایدی سیودهد آکی هست
    ۲_خیر زمانی که همشهري کین اکت درستی انجام دهد فرداش گاد بازی فقط ساید مافیا رواعلام می‌کند
    ۳_منظورتون ماتادور هست که ابیلیتی میگیره ودرکل هرنقشی از مافیا بیرون باشد امکان استفاده از اکت آن نقش نمی‌باشد
    الا شات که این اکت گروهی هست
    ۴_بله بیرون میره چون شیلد پدرخوانده ویا لئون فقط در برابر یک تیر هست
    ولی شیلد یا زره نوسترآداموس همیشه هست وبا شات بیرون نمیره

    الهه
    الهه
    10 ماه قبل
    پاسخ به  سعید

    حالا اگه کسی که داره با رای میره بیرون نوستراداموس باشه و با فیس آف نقششو بده به یه مافیا-مافیا در شب میبینن یارشون چشم باز نمیکنه میخوان با تیر بزنن آیا اون تیر میخوره؟یا نوستراداموسه و سپر کامل داره؟
    دوم اینکه آیا اگه لئون شهر بزنه و بره بیرون و کنستانتین به بازی برگردونه صبح آیا هنوز سپر داره؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  الهه

    این سوال منم هست کسی جوابی داره براش ؟؟؟؟
    نوستراداموس با رای بره بیرون و با فیس آف نقششو بده به یه مافیا-مافیا در شب میبینن یارشون چشم باز نمیکنه میخوان با تیر بزنن آیا اون تیر میخوره؟یا نوستراداموسه و سپر کامل داره؟

    علیرضا
    علیرضا
    7 ماه قبل
    پاسخ به  الهه

    خیلی ساده هست دوست عزیز.نوستراداموس وقتی اجماع میشه و خارج میشه عملا سپرش میوفته و با فیس آف سپر منتقل نمیشه.

    آمنه
    آمنه
    11 ماه قبل
    پاسخ به  یاسر

    با احترام شما ابتدایی ترین سوالها رو پرسیدین.ساده ترین قوانین رو!!!دکتر فقط نجات میده.نمیدونه کی شهره کی مافیا.بله افشای هویت میشه و مافیا کاملا شو میشه.گودمن ابیلیتی نمیگیره ماتادور میگیره و اگر ماتادور بیرون باشه کسی نمیتونه ابیلیتی بگیره.بله پدرخوانده با تیر دوم لئون از بازی خارج میشه.
    موفق باشید.

    مهدی
    مهدی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    سلام . ممنون از مقاله خوبتون .من یه سوال داشتم اگر براتون امکان داره پاسخ بدید .
    اگر لئون شهروند ساده رو شات کنه که قبل از اون مافیا شات کرده بودن و پزشک هم سیوش نکرده در اینصورت همراه با اون شهروند لئون هم میره بیرون یا خیر؟

    آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهدی
    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  مهدی

    بله لئون در هر شرایطی شهروند بزنه می‌ره بیرون

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  مهدی

    بله لئون تحت هرشرایطی شهر رو بزنه از بازی میره بیرون

    دانا
    دانا
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    اگه حرفه‌ای بزنه به نوستراداموس تکلیف چیه؟
    اگر نوستراداموس تو ساید مافیا باشه و یا ساید شهر؟

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  دانا

    فقط یک تیرش از دست می‌ره وفرق نمیکنه که نوستراداموس در چه سایدی بازی کنه

    حسین
    حسین
    9 ماه قبل
    پاسخ به  سعید

    نخیر نه تیرش از دستش نمیرود و نه نمیمیرد

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  دانا

    فقط یکی از تیرهاش از دست میره واتفاق خواصی نمیفته

    نیما مهربانی
    نیما مهربانی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    با سلام
    سوال ؛ اگر در بازی ۲ شهروند و دو مافیا باقی بمونه و نسراداموس هم در بازی باشه ، بازی تمومه یا ادامه داره (یعنی ۵ نفر در بازی باشه) ؟

    با توجه به قوانین بازی اگر تعداد شهروندان با مافیا یکی باشد ، بازی تمام و مافیا برنده هست ، نسراداموس در ساید شهروندان باشد

    آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط نیما مهربانی
    سعید
    سعید
    1 سال قبل

    برای بررسی اینکه بازی تموم شده یا نشده، مافیا برده یا باخته، همیشه نوستراداموس جز شهروندها حساب میشه،‌فارغ از اینکه سایدش چی باشه.
    مثلا فرض کنید نوستراداموس ساید مافیا رو انتخاب کرده و بازی به این شکل هست: ۳ شهروند، ۳ مافیا و یک نوستراداموس.
    چون نوستراداموس جز شهروندها حساب میشه، بنابراین بازی ۴ به ۳ هست و هنوز بازی ادامه داره.

    سعید
    سعید
    1 سال قبل

    کلا نوسترآداموس درهر سایدی بازی کند موقع شمارش برای اتمام بازی جزو شهر حساب می‌شود مثلا ۲شهر و۲مافیا ونوسترآداموس دربازی باشد بازی ادامه دارد
    باید تعداد مافیا مساوی با شهر به علاوه نوسترآداموس باشد

    ami
    ami
    11 ماه قبل

    یه سوال، همشهری کین اگ با نوستراداموس بشینه چی میشه؟

    علیرضا
    علیرضا
    7 ماه قبل
    پاسخ به  ami

    کلا استعلام نوستراداموس منفی هست.

    Mahya
    Mahya
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    سلام
    اگر نوستراداموس ساید مافیا باشه و تو بازی مونده باشه ولی سه تا مافیای اصلی تو بازی نباشن شهر می‌بره؟ با وجود نوستراداموس که با مافیا بازی میکنه؟؟

    سعید
    سعید
    1 سال قبل
    پاسخ به  Mahya

    بله شهر برنده هست

    آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سعید
    حسین
    حسین
    9 ماه قبل
    پاسخ به  Mahya

    بله

    شقایق
    شقایق
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    سلام و وقت بخیر من یه چنتا سوال داشتم اگه هم شرکین با نسراداموس بشینه چه اتفاقی میفته این یک
    دومن اینکه اگه نسراداموس تو ساید مافیا باشه و اون تنها مافیای باقی مانده بین شهر ها باشه آیا بازی ادامه دارد یا خیر سوم لئون اگه نسراداموس رو بزنه چه اتفاقی میفته آیا لئون میره بیرون!

    علیرضا
    علیرضا
    7 ماه قبل
    پاسخ به  شقایق

    ۱-منفی هست استعلام همشهری کین در هر صورت چه نوسترا با مافیا باشه چه با شهر
    ۲-اگر نوسترا در ساید مافیا بازی کنه و هیچ مافیایی در بازی نباشه شهر برنده هست.نوسترا در شمارش همیشه شهروند محسوب میشه.دوستان انتخاب ساید نوسترا هیچ ربطی به شمارش نداره و همیشه شهرونده،تنها نوسترا انتخاب میکنه که بازنده باشه یا برنده مافیا میبره یا شهر،فقط وفقط همین.
    ۳- هیچ اتفاقی نمیوفته و کسی خارج نمیشه از این دو نفر

    محمد
    محمد
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    با سلام
    آیا همشهری کین که استعلام مافیا گرفته و از بازی رفته بیرون میتواند توسط کنستانتین برگردانده شود به بازی؟

    حسن
    حسن
    10 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    نه

    حسین
    حسین
    9 ماه قبل
    پاسخ به  حسن

    از کجا میدونی کسی تاحالا اسن کار رو نکرده

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  حسین

    همشهری کین اگه استعلام مافیارو بگیره شب بعدش شات گاد میشه پس نمیتونه برگرده

    علیرضا
    علیرضا
    7 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    بله میتونه برگرده قسمت سوم پدرخوانده رو ببین امیر حسین رستمی همشهری کین بود و منتظر برگشت کنستانتین اگ استعلام گرفته باشه بعنوان شهرساده برمیگرده تو بازی

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  علیرضا

    توی اون قسمت که کنستانتین اصلا توی بازی نموند.
    پدرخوانده رو اول بازی با اجماع دادن بیرون، اونم فیس آفو گذاشت جلوی کنستانتین
    در نتیجه خودش به عنوان کنستانتین رفت بیرون
    ولی در کل هر نقشی که افشا نشه و از بازی بره بیرون میتونه توسط کنستانتین برگردونده بشه
    همشهری کین هم بعد از استعلام مافیا اصلا افشا نمیشه و توسط گرداننده شات میشه، پس کسی نقششو نمیدونه، ممکنه مافیایی باشه که لئون زده یا شهری باشه که مافیا زده

    آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط زهرا
    علیرضا
    علیرضا
    7 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    یعنی چون یکبار از تواناییش استفاده کرده اسمش همشهری کین هست اما مثل شهروند ساده دیگ بیدار نمیشه شب

    ایلیا
    ایلیا
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    این بازی فقظ به صورت 12 نفره صورت میگیرد؟

    حسن
    حسن
    10 ماه قبل
    پاسخ به  ایلیا

    نه ۱۱ نفرست

    محمد
    محمد
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام
    یه سوال داشتم
    اینکه اگر یک نفر مثلاً کنستانتین بازی در یک شب تیر بخوره و در همون شب هم یک نفر رو احضار کرده باشه آیا اون نفر برمیگرده و کنستانتین میره بیرون یا اینکه یا رفتنش دیگه فرد احضار شده برنمیگرده؟؟

    نیما
    نیما
    11 ماه قبل
    پاسخ به  محمد

    کنستانتین می‌میرد و کسی که به بازی برگردونده
    زنده می‌شود.
    مگر این که کنستانتین دستبند بخورد
    یا با رای بره بیرون ایفا نقش بکشد

    شهرام
    شهرام
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام
    اگه حرفه ای روز اول با رای بیرون بره
    و شب دوم توسط کنستانتین برگرده به بازی

    قابلیت خودش برمیگرده و زره هم داره یا خیر؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  شهرام

    بله با زره بر میگرده به بازی

    نیما
    نیما
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام دوستان وقتی از ۶ بازیکن یک نفر به دادگاه بره ۵ نفر دیگه چنتا رایشون شمرده میشه تا بره بیرون کسی با وجود ۲ مافیا

    صالح
    صالح
    11 ماه قبل
    پاسخ به  نیما

    پیش
    اگر همشهری کین درست استعلام یک مافیا را بگیرد و همان شب شات مافیا بشود و از بازی بیرون رفت فردا شب که قراره خودش از بازی با تیر گاد برود بیرون کنسانتین او را احزار کند باید چیکار کرد ؟

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  صالح

    با هر شاتی بره بیرون چون هویتش فاش نیست و کسی نمیدونه کی شاتش کرده، کنستانتین میتونه برش گردونه

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  نیما

    کلا قانون بازی اینطوریه نصف یا نصف بیشتر باید رای بدن مثلا شش نفر هستن یه نفر میره دفاعیه میمونه پنج نفر نصفش میشه دو نیم پس سه رای نیازه

    حسین
    حسین
    9 ماه قبل
    پاسخ به  نیما

    وقتی 6 نفر داخل بازی باشد 3 نفر و اگر ۵ نفر داخل بازی باشد ۲ رای

    فاطمه
    فاطمه
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام یه سوال داشتم پدرخوانده خریداری رو هم میتونه انجام بده؟

    مهسا
    مهسا
    11 ماه قبل
    پاسخ به  فاطمه

    نه فقط ساول گود من

    صالح
    صالح
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر همشهری کین درست استعلام یک مافیا را بگیرد و همان شب شات مافیا بشود و از بازی بیرون رفت فردا شب که قراره خودش از بازی با تیر گاد برود بیرون کنسانتین او را احزار کند باید چیکار کرد ؟
    اگر حرفه ای با شات مافیا با شات به شهروند بیرون رود و کنسانتین آن را به بازی بر گرداند شیلد آن افتاده یا هنوز شیلد دارد؟

    shahin
    shahin
    11 ماه قبل
    پاسخ به  صالح

    همشهری کین اگه با مافیا بنشیند چون یک مافیا را شو کرده در شب بعد توسط گرداننده از بازی بیرون میرود حتی اگه کنستانتین همشهری کین را به بازی برگردانده باشد،ولی اگه همشهری کین با شهروند نشسته باشد و در شب بعد توسط کنستانتین به بازی برگردانده شود در بازی میماند و میتواند یکبار دیگر از ابلیتی و قابلیت نقش خود استفاده کند .

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  صالح

    اولا اگه همشهری کین شبی که قراره تحقیقات انجام بده شات مافیا شده باشه و دکتر سیوش نده تحقیقاتش انجام نمیشه شرط تحقیقات همشهری کین اینه هم خودش و هم هدفش تو بازی باشن چه خودش با تیر مافیا و چه هدفش با تیر مافیا یا لئون بیرون بره تحقیقاتش انجام نمیشه و دوباره ابلیتیش برمیگرده…. و اینکه اگه خودش شات شب باشه دکتر سیوش نده و تحقیقاتش درست باشه و استعلام مافیا رو بگیره فردای بازی که خودش از بازی خارج میشه گرداننده چیزی اعلام نمیکنه…

    و اگه همشهری کین استعلام مافیا رو بگیره و شب بعد شات گرداننده بشه کلا از بازی خارج میشه و کنستانتین نمیتونه اونو برگردونه… البته یه جای خوندم همشهری کین که شات گرداننده شده باشه به بازی برمیگرده اما این اشتباس چون مافیا میدونه اون همشهری کین بوده و چون استعلام مافیا رو گرفته توسط گرداننده شات شده

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  کامبیز

    مافیا از کجا میدونه همشهری کینه؟؟
    شاید لئونه که اشتباهی یه شهر زده

    بابک
    بابک
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    با سلام . سوال داشتم . اگه نوستراداموس با مافیا بازی کنه اون هم شبها با مافیا بیدار میشه و در واقع مافیاها اونو می شناسند یا خیر؟

    مهسا
    مهسا
    11 ماه قبل
    پاسخ به  بابک

    نه اصلا با مافیا بیدار نمیشه و مافیا اونو نمیشناسه

    ستاره
    ستاره
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر حرفه ای به نوستراداموس شلیک کند چه اتفاقی براش میفته

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  ستاره

    نوستراداموس که نمیمیرد
    لئون هم چون شهر نزده بیرون نمیره ولی یه شلیکش رو از دست میده
    و لئون متوجه میشه کسی که زده یا پدر خوانده س یا نوستراداموس

    حامد
    حامد
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام . یه سوال ؟ اگه تعداد شهروند 4 نفر و تعداد مافیا سه نفر باشه … یه دونه مافیا رو با رای بیرون بدن و کارت تغییر چهره برداره و در واقع تغییر چهره رو جلوی یه شهر بذاره که اینجوری تعداد مافیا و شهر مساوی میشه … بازم بازی توی شب میره و ادامه پیدا می کنه ؟ یا چون تعداد مافیا و شهر سه تا شده مافیا همون موقع بازی رو می بره ؟

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  حامد

    خب این بستگی به شرایط بازی داره تعداد شهر و مافیا باید فردای روز بعد برابر بشه تا مافیا برنده بشه چون اگه لئون باشه تو بازی و دکتر باشه بازی… بازی ادامه داره چون شاید لئون درست بزنه و دکتر درست سیو بده اینطوری بازی ادامه دار میشه

    سینا
    سینا
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اقا فکر کنید روز اول یکی میدن بیرون مافیا هستش شب مافیا شات میکنه یکی میره بیرون لئون اشتباه میزنه صبح با شات شب میره بیرون فردا ی شهروند دیگ میدن بیرون میشه 3تا شهروند بیرون یه مافیا شب مافیا خریداری میکنه میشه 3تا کنستانتین اشتباه مافیا میاره میشه مافیا 4 تا این امکان پذیر هستش یعنی صبح بازی تموم دیگ 4 ب 4

    ارین
    ارین
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    عالیه عالی

    فاطمه
    فاطمه
    11 ماه قبل
    امتیاز :
         

    عالیه

    علیرضا
    علیرضا
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر دربازی مافیا تمامی مافیا بیرون باشه ولی نوستراداموس در ساید مافیا باشه وتنها تو بازی باشه بازی تمام یا باید شهروندا اوتم پیدا کنن

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  علیرضا

    نوسترآداموس با هر سایدی شهروند حساب میشه پس شهر برنده بازی هستش

    مهدی
    مهدی
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام و خداقوت – ما جمعمون ۱۰ نفر هستیم – که بجز گرداننده میشیم ۹ نفر – چطور بازی کنیم – برای قوانینش پرسیدم

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  مهدی

    اولا بهتره حتما با ترکیب 11نفره بازی کنین اما حالا که دو نفر کم دارین نوسترا داموس و یه مافیا رو کم کنید 7به 2 بازی کنید پدرخوانده و ماتادور تیم مافیا باشن

    مهدی
    مهدی
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر لئون شهروندی رو بزنه که سپر نداره و دکتر هم همون شهروند رو نجات بده چه اتفاقی میفته؟
    و اینکه اگه لئون متوجه بشه که یه نفر مافیاست تو یه شب میتونه دو بار اونو بزنه؟
    و اگه مافیا کارت دستبند رو بزاره جلوی یارش ، یارش هم شب توانایی شو از دست میده؟

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  مهدی

    لئون در هر صورت به شهروند بزنه از بازی خارج میشه

    خیر لئون فقط در شب یک شات بیشتر نمیتونه بکنه در مجموع هم دو شلیک داره

    کارت دستبند ربطی به شات مافیا نداره کار دستبند فقط ابلیتی اون نقش رو میگیره اما مافیا شات خودشو در هر صورت داره غیر اینکه بخواد بجاش خریداری کنه یا از حس ششم استفاده کنه

    مهدی
    مهدی
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    در مورد سوال دوم از مافیا پدرخوانده منظورمه

    علی
    علی
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام اگر ماتادور ابیلیتی حرفه ای رو بگیره . زره حرفه ای هم به همراه تیر از کار میوفته یا فقط نمیتونه تیر بزنه ؟منظور زره حرفه ای میوفته بعد پدرخوانده به حرفه ای شلیک کنه حرفه ای میره بیرون؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  علی

    لئون فقط تیرنمیتونه بزنه زره سر جاشه

    محمدرضا
    محمدرضا
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    در صورت شات شب مافیا به شهروندانی که قابلیت دارند، ( مثلا کنستانتین) در صورتیکه همان شب کنستانتین احضار روح کند ، روز با وجود خروج کنستانتین از بازی ، احضار روحی که کرده بود، در بازی اعمال میشود ؟ یا به دلیل کشته شدن در شب، احضار روح انجام نمیشود

    محمدرضا
    محمدرضا
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    در شب ، اگر مافیا یکی از شهروندانی که دارای قابلیت هستند را شات کنن ( مثلا کنستانتین) و همان شب کنستانتین احضار روح کنه ، وقتیکه روز میشه ، کنستانتین از بازی خارج میشه ، احضار روحی که در شب انجام داده بود ، در بازی اعمال میشه یا خیر؟

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  محمدرضا

    همه شهروند ها وقتی شات شب مافیا باشند میتونن از ابلیتیشون استفاده کنن به جز همشهری کین که شات مافیا باشه و دکتر سیوش نده البته کارشو انجام میده اما گرداننده نباید بهش بگه ک شات مافیا شده باید بزاره همشهری کین کارشو انجام بده و فرداش بگه خروج بازی فلانی و همشهری کین تحقیقاتش انجام نمیشه تا اینکه دوباره به بازی برگرده… اما یه چیزی اگر شهروند های دارای ابلیتی حس ششم پدرخوانده شوند اون شب اجازه ندارن از ابلیتیشون استفاده کنند

    کیمیا
    کیمیا
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    آیا تغییر چهره روی نستراداموس میشیمه؟

    کامبیز
    کامبیز
    10 ماه قبل
    پاسخ به  کیمیا

    بله فرقی نداره

    Hoori
    Hoori
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام ممنون از مقاله خوبتون فقط من یه دوتایی سؤال داشتم
    آیا لرد، ساید نوستراداموس رو در روز به همه اعلام میکنه؟
    و اینکه چهره ای که کارت ذهن زیبا رو برداشته بعد از حدس درست، نوستراداموس رو بیرون میکنه و خودش نوستراداموس میشه؟ یا با نقش خودش به بازی برمیگرده؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  Hoori

    در روز که اعلام نمیشه نوستراداموس با کدوم ساید بازی میکنه این یک علامت سواله تا پایان بازی
    کسی که کارت ذهن زیبا بکشه و نوسترا رو درست حدس بزنه با نقش خودش میشینه و نوستراداموس کلا بیرون میره با نقش نستراداموسیش

    شهرام
    شهرام
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگه نوستراداموس بیرون رفته باشد و بازیکنی کارت ذهن زیبا بکشد این چطوریه

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  شهرام

    هیچی کارت بی اثر میشه هر چند یکی رو اعلام میکنه ولی چون بیرونه اتفاقی نمیفته

    محسن
    محسن
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام
    اگه گودمن از تیم مافیا از بازی بیرون بره و تا آن لحظه از توانایی خرید خود استفاده نکرده باشد آیا سایر مافیای داخل بازی می‌توانند خرید را انجام دهند؟

    صادق
    صادق
    9 ماه قبل
    پاسخ به  محسن

    سلام
    اگر ساول گودمن از بازی خارج شده باشه وتعداد مافیا ۲نفرباشن.
    آیا گرداننده باید در شب اعلام کنه که مافیا قصدخریداری دارد یانه؟؟؟

    مجتبی
    مجتبی
    7 ماه قبل
    پاسخ به  صادق

    وقتی ساول گودمن داخل بازی نباشد لرد اعلام می کند آیا شلیک می کنید یا خرید می کنید و یا از حس ششم استفاده می کنید ولی هرگز نمی تواند بگوید مافیا در حال خرید می باشد.

    یاسر
    یاسر
    9 ماه قبل
    پاسخ به  محسن

    خیر

    حسین
    حسین
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام من یه سوال داشتم اگه نوستراداموس با مافیا باشه و حس ششم شود چه میشود؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  حسین

    حس ششم در هر صورت اگه درست باشه سلاخی میشه هر کی میخواد باشه

    بهداد
    بهداد
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    بسیار کامل و دقیق . سپاااس

    النا
    النا
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    ی سوال پدرخوانده در طول بازی فقط یک بار میتواند سلاخی کند یا هرچقدر بخواد؟

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  النا

    پدرخوانده تا وقتی تو بازی هست میتونه از حس ششم استفاده کنه ولی دیگه مافیا نمیتونه شات کنه

    رضا
    رضا
    5 ماه قبل
    پاسخ به  ژینا

    حتی اگر بار اول اشتباه کند

    رضا
    رضا
    5 ماه قبل
    پاسخ به  ژینا

    حتی اگر اشتباه کنه توحس ششم باز هم می تواند دوباره از حس ششم استفاده کند

    یاسر
    یاسر
    9 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر بازی چهارنفر بود مثلا سه شهر یک مافیا یه شهر میره بیرون این سه نفر به شب میره یا به دست دادن

    ژینا
    ژینا
    8 ماه قبل
    پاسخ به  یاسر

    قطعا به شب میره

    بهنام یاری
    بهنام یاری
    8 ماه قبل
    امتیاز :
         

    در صورتی که نوستراداموس در رای گیری بیرون برود و فیس آف بیاورد و نقش را با مافیا عوض کند شب که مافیا چشم باز می کند و یار خودش در که فیس آف شده شلیک میکند تا لو نرود ولی نقش نوستراداموس را دارد آیا با شات شب بیرون میرود؟؟

    علی
    علی
    8 ماه قبل
    پاسخ به  بهنام یاری

    شاتش کنن بیرون نمیره مگر اینکه حس ششمش کنن.

    مجتبی
    مجتبی
    7 ماه قبل
    پاسخ به  بهنام یاری

    هر کسی برود بیرون دوباره برگرده زره نخواهد داشت و چون نوسترآداموس رفته بیرون و با فیس آف برگشته زره نخواهد داشت، ولی اگر مافیای فیس آف شده توسط دکتر سیو شود با شات مافیا بیرون نخواهد رفت

    ارمینم
    ارمینم
    8 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام من یه سوال مهم دارم سوالم اینه: اگه نوستراداموس با شهر بازی کنه بعدش نوستراداموس رو با رای بدن بیرون و کارت تغییر چهره رو بکشه و نوستراداموس تغییر جچهره رو بزاره روی پدرخوانده چی میشه ایا مافیا میتونه شات کنه نوستراداموسو؟ یا راوی باید دوباره از نوستراداموس بپرسه با مافیا بازی میکنی یا شهر ما خانوادگی بازی میگردیم اینجوری شد من پدرخوانده بودم فیس اف شدم راوی بیدارم کرد پرسید با مافیا بازی میکنی یا شهر منم چون که میدونستم منو نمیتونن بزنن با مافیا بازی کردم یارامو هم میشناختم میشه توضیح بدید؟؟؟؟

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  ارمینم

    قانون اینه که اگه نستراداموس دو نفر از مافیا رو بشناسه چاره ای نداره بره تو ساید مافیا.
    حالا چه اول بازی از طریق استعلام از گرداننده متوجه دو نفر مافیا بشه، چه دو نفر مافیا از دوستای قدیمیش باشن😆

    آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط زهرا
    مهدی
    مهدی
    7 ماه قبل
    امتیاز :
         

    در اجماع شب اگه دکتر بیرون برود و کارت تغییر چهره بگیرد و جلوی مافیا بگذارد آیا میتواند در شات شب مافیا خود را سیو کند یا قدرتش گرفته میشود و نمیتواند خود را سیو کند

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  مهدی

    اون دیگه تو شب دکتره
    هر کی رو خواست میتونه سیو کنه

    امین
    امین
    7 ماه قبل
    امتیاز :
         

    این بازی بسیار عالی

    Behrooz
    Behrooz
    7 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام استعلام ها بعد از خریداری و فیس اف چطوریه مثلا دو مافیا اورجینال بیرون باشه و یکی خریداری بشه باز میگن دو مافیا تو هست یا یدونه؟
    واینکه تغییر چهره بیاد مافیا بذاره جلوی شهر اون که رفته بیرون شهر خونده میشه درسته؟

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  Behrooz

    هیچ وقت استعلام مافیاهایی که تو هستن که اعلام نمیشه!
    فقط اونایی که بیرونن اعلام میشه
    بله کسی که با فیس آف میره کاملا با لباس فردی که کارتو بهش داده اعلام میشه، حالا هر چی که بوده باشه

    Man
    Man
    7 ماه قبل
    امتیاز :
         

    خیلی ممنون عالی توضیح دادید🙏🏽🙏🏽🙏🏽

    سوال کننده
    سوال کننده
    6 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سوال: اگر تو شب دکتر یک مافیا رو نجات بده و تو همون شب حرفه ای اون مافیا رو بزنه چه اتفاقی برای حرفه ای میفته؟ توی یکی از برنامه های پدر خوانده دارا حیایی که حرفه ای هست تو شب فاطیما بهارمست رو میزنه که مافیا بوده و دکتر نجاتش داده. دارا حیایی تو صبح میره بیرون. من نفهمیدم چرا حرفه ای باید بره بیرون؟!

    محمود
    محمود
    5 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگر نوستراداموسی که با شهر بازی میکنه کارت تغییر چهره را جلوی مافیا بزاره اون مافیا میشه نوستراداموس شب بعد با دوستاش بیدار نمیشه وچون با شات شب بیرون نمیره ، باید با مافیا بازی کنه یا انتخاب میتونه بکنه ویا مثل قبلی باید با شهر باشه؟

    Niusha
    Niusha
    5 ماه قبل
    پاسخ به  محمود

    من مطمئن نیستم ولی احتمالا باید با همون سایدی بازی کنه که نوستراداموس قبلی بازی میکرد ( شب توسط گرداننده بیدار میشه و ساید بهش اعلام میشه ) چون بقیه نقش ها وقتی فیس آف میشن دوباره از اول شروع به بازی نمیکنن مثلا اگر همشری کین کارت فیس آف بکشه و جلوی یکی دیگه بزاره اون فرد کپن استعلام همشری کین و نداره یا لئونی که فیس آف کشیده فرد جدید دو گلوله دیگه لئونو نداره ( در صورتی که کین و لئون از قابلیتشون قبل فیس آف استفاده کرده بودن )

    زهرا
    زهرا
    3 ماه قبل
    پاسخ به  محمود

    چون دوستای مافیاشو از قبل میشناسه چاره ای نداره جز اینکه تو ساید مافیا بازی کنه

    حسین خوشایند
    حسین خوشایند
    5 ماه قبل
    امتیاز :
         

    دوستان اگ لئون جک رو بزنه چ اتفاقی رخ میده

    Niusha
    Niusha
    5 ماه قبل

    هیچکدوم از بازی خارج نمیشن فقط لئون یک تیرش رو از دست میده

    سلام در بازی پدرخوانده اگر کارت دستبند رو جلوی پدر
    سلام در بازی پدرخوانده اگر کارت دستبند رو جلوی پدر
    5 ماه قبل
    امتیاز :
         

    سلام در بازی پدرخوانده اگر کارت دستبند رو جلوی پدرخوانده بزارن شب شات مافیا میشینه یا خیر

    محمود
    محمود
    5 ماه قبل
    امتیاز :
         

    به نظر بر اساس آمار بازیهایی که از پدرخوانده تا الان منتشر شده، با این سناریوی جدید تیم شهروند شانس زیادی برای بردن نداره و همش به کی آس (Chaos) میکشه و اونجا هم شانسش 50 50 هست. اینم دو تا دلیل داره که باگ سناریو هستش (1- شهروندا بعد از بیرون انداختن 2 تا مافیا باید به صورت شانسی بگردن طلسم جک رو پیدا کنن حتی اگه خود جک شو شده باشه!، 2- به دلیل وجود کارت تغییرچهره، حتی وقتی 2 تا مافیا و یک جک بیرون میره شهروندا جرات نمیکنن مافیا سوم رو بدن بیرون از ترس اینکه بره کارت تغییر چهره بکشه و بازی ریست بشه! به همین دلیل شروع میکنن خودشون رو میدن بیرون و مافیا دوباره بازی رو میکشه به کی آس!)

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند